2017. március 3., péntek

Felkészül: I. Dunakanyar Félmaraton - 5km

Nos, itt az ideje komolyan venni. Ezért aztán most írok is róla, hátha így magamat is jobban motiválom. Szóval az van, hogy már régóta célom, hogy rendszeresen futó ember legyek, ámde világéletemben utántam futni (amikor iskoláskorban versenyszerűen sportoltam, akkor is), és így elég nehéz. 😁 
Eddig mindig feladtam, bár többször nem a saját jószántamból: az első egy-két alkalom után influenzás lettem, megsérültem, torokgyulladásom lett. 
Persze volt olyan, hogy egyszerűen csak lusta voltam időt szorítani rá, könnyebb volt ürügyet találni, hogy miért is nem megyek futni. Noha voltak objektív okok is, sokszor inkább engedtem a kísértésnek, és itthon maradtam futás helyett. És most?

Most viszont egy barátnőm rávett arra még ősszel, hogy vegyek részt a címben szereplő futóverseny 5 km-es távján. Akkor nagyon könnyű volt igent mondani rá, és el is kezdtem futni, nem is esett rosszul (az 5K alkalmazás csodákra képes - a futás és gyaloglás váltogatása a nulláról kezdőknek nagyon praktikus), de a fentebb vázoltak közül a nem saját hibás abbahagyás következett be: egy hétig nyomtam az ágyat orvosi utasításra, miután az edzésterv első napja után torokgyulladásom lett. Azóta meg ugye 'tél volt, hó esett és jöttek az ünnepek'...  meg hideg, meg hasonlók :)

A körítés


A verseny április 2-án lesz, így viszont máris késésben vagyok, de a rosszabb időben nem mertem elkezdeni most a futást, annyira tartok attól, hogy újra megfázom. Ma viszont szépen sütött a nap, 13 fok felett volt a hőmérséklet, így este 5 után lementem a közeli térre. Tavaly felújították, és körben rekortán futópályát építettek oda. Igaz, hogy csak 345 méter :) de nekem pont megfelel. Nagyon hangulatos, a téren a környékbeliek élik esti társasági életüket, a játszótéren sokan kisgyerekekkel játszanak, a játszótéren kívül nagyobb gyerekek és felnőttek népesítik be. Tornáznak, fogócskáznak, beszélgetnek, sétálnak. Szórakoztató itt futni, elröppen az idő, mert nézelődik az ember közben :) nem monoton annyira így. Csak néha zavaróak a kb 90 cm széles pályán azok, akik rajta sétálnak, tolják a babakocsit stb.
Arra kell figyelmet fordítani, hogy délután 4-6 között nem szerencsés lemenni. A munkából hazafelé tartó autósok egy méterre a futók mellett haladnak körben a téren, sokan, az optimálisnál sokkal többen. A benzingőzben nem olyan jó és egészséges futni. Legközelebb ezt az időszakot elkerülöm.

A felkészülés


A cél tehát az, hogy április 2-re le tudjam futni az 5 km-t. Most ez még távolinak tűnik, tekintve, hogy az első futás során a lefutott táv mindössze 1.85 km lett. Korábban az első alkalommal 2 km feletti távot sikerült teljesítenem. Ráadásul már csak picit több mint 4 hét (29 nap) van addig, és a felkészülést segítő alkalmazás, amivel szeretnék eljutni az 5 km egyhuzamban való lefutásáig, 8 hét alatti edzéstervvel dolgozik. Így át kell menet közben alakítani majd, és erősebb tempóra váltani.
Hogy ebben motiváljam magam, hetente egy bejegyzésben itt összefoglalom majd, hogy hol tartok, hogy haladok. 
Az edzésprogram heti 3 alkalommal való futással dolgozik, az első héten ezen egy napot változtatok, 4x futok (ma, azaz március 3-n kezdtem). A tervben összesen 8x3, azaz 24 nap futás szerepel. Nulla szintről indulok, igyekszem nem türelmetlen lenni magammal, ezért a második héten csak egy nappal többet futok, azaz heti 5-ször. Viszont a program diktálta időt egy picivel meghosszabbítom minden nap. A harmadik és negyedik héten  így 6-6 napon futok majd, és a maradék egy napon a hiányzó egy alkalomra van mód (így azonban a verseny előtti napon is futok, ami nem biztos, hogy jó).
Az is lehet, hogy futok, ahogy a program szerint kell, és ameddig eljutok a negyedik hét végére, azzal megyek a versenyre. valahogy csak végigfutom/sétálom majd. 😊
És akkor a mai kezdő értékeim:
az edzésterv mai adagjának időbontása

a futás adatai
A projekt tehát elindult, remélem, a végén arról számolhatok be, hogy lefutottam a távot és egy csodás képpel is tudom majd illusztrálni ezt. :) A rajtszámom: 1304
Drukkoljatok!