2017. március 11., szombat

5 km-re felkészülés: 1. hét

Ahogy írtam egy hete, itt is vagyok, hogy beszámoljak arról, hogy halad a "futás-projekt". :)

Utóbb a múltkori poszt végén írtakat átgondolva, a "haladok a program szerint, és eljutok, ameddig eljutok" változat mellett döntöttem. Ennek megfelelően, négy futáson vagyok túl. Erről csak annyit szeretnék mondani, hogy eddig még egyszer se jutottam el korábban :)


A részletekről pedig néhány sorban olvashattok a következőkben.

A körülmények

Időjárás: Az első alkalom tavaszi időjárása már a múlté, a második alkalommal már esőben futottam (igen, képes voltam esőben futni! Én!! :) ), de még nem volt hideg, a harmadik napi adagot pedig jóval hűvösebb időben teljesítettem.

Mérés: sajnos az edzőapp nem rögzíti/írja ki a megtett távot, hanem "kócsingol" futás közben (azaz jelzi a futások és gyaloglások szakaszait, a váltásokat, és bíztat :) Így azonban a távot egy másik alkalmazással kell mérnem. Ezért futás közben az 5K Runner pro és a Runtastic is egyszerre fut, utóbbi rögzíti a futás minden fontos paraméterét. Sajnos ma, a negyedik napon ezt elfelejtettem elindítani, így a részleteket nem tudom :/

Az eredmények

Az első alkalommal futott táv jelentősen javult a második alkalomra, igaz, hogy a futás szakaszai 2 perccel hosszabbodtak az edzésprogramban (a futás és a gyaloglás szakaszai váltakoznak, és a 2. napi edzésben a futások ideje összesen 2 perccel hosszabb volt, mint az előző alkalommal).

2. alkalom - 5K Runner pro

2. alkalom - Runtastic

A harmadik táv lett azonban a legjobb, és a részletesebb eredmények is egy kis javulást mutattak. Ugyanakkor ekkor szenvedtem a legjobban, és menet közben úgy is éreztem, hogy sokkal rosszabbak lesznek az eredményeim. Azonban nem így lett, és ez nagyon feldobott :)


3. alkalom - 5K Runner pro

3. alkalom - Runtastic

A mai, negyedik alkalom egy nap csúszással került sorra, mert a program szerint tegnap kellett volna futnom, de az időjárás miatt (5 fok volt, és esett az eső) végül úgy döntöttem, a mára várható jobb időben bízva, mára halasztom. Ez jó döntés volt, ma ugyan fújt a szél, de sütött a nap, és 13 fok volt :) Igaz, hogy sapkát kellett felvenni, meg még egy felsőt, de így már rendben ment. A mai edzésben meghosszabbodtak az egyes futások szakaszai, így most ezzel kellett megbarátkozni. Egész jól bírtam. A távot ugye nem tudom, mert a Runtastic-ot nem indítottam el.
4. alkalom - 5K Runner pro


Szubjektívek

Azt kell mondanom, hogy várom a következő alkalmakat. Ezt sosem gondoltam volna, hogy valaha előfordul velem :D De még akkor is, amikor közben szenvedek, arra gondolok, hogy a következő alkalommal még jobban megy majd. Jól esik a futás után hazaérve meleg teát inni, és persze nyújtani (az edzőprogram Youtube oldalán vannak jó kis nyújtógyakorlatok futás utánra, azokból állítottam össze egy rövid, de kellemes nyújtásgyakorlatsort), majd forró zuhanyt venni. Szóval, összességében nagyon motivált és persze kíváncsi vagyok, várom, hogy miként jutok el a versenyig :)
Drukkoljatok továbbra is! :)