2016. február 10., szerda

Eger szubjektíven - evés, alvás

Nos, ismét utazás :) Igaz, nem túl messze, de igazán szép helyen voltunk az elmúlt hétvégén. Szakmai és privát célokat kapcsoltunk össze, amikor egy Egerben megrendezett kétnapos konferencián vettem részt, amit kibővítettünk együtt egy hosszú hétvégére a városban :) Volt a három napban minden: kultúra, sport, gasztronómia, városnézés. Utóbbi nappal és este is, így láthattuk a város napfényes és kivilágított arcát is. A posztban nem lesz szó a törökökről, a várvédőkről, és Gárdonyiról se nagyon :) Ellenben tematikus bontásban, több posztban olvashattok az élményeinkről.
Korábban gyerekkoromban voltam Egerben, osztálykiránduláson 4.-ben, majd később családilag is. Aztán sokáig csak a környékén fordultam meg, de mindig olyan snassznak tűnt a felkapott, turistakedvenc Egerbe látogatni, hiszen a várat már láttam kétszer is, "másért meg mért mennék oda". Már felnőttkoromban még egyszer látogattam el a városba, szüleimmel, de valójában csak arra emlékszem (erre is csak azért, mert van róla fotó), hogy a várfalról szép volt a kilátás :)
Hát, azt kell mondanom, most jöttem rá, Eger nem olyan, mint amire én emlékszem. Hanem sokkal jobb és szebb hely.

Szállás

A három naphoz a két éjszakára szállást egy nagyon jó, csendes, de városközponthoz közeli helyen foglaltunk, az Airbnb-n. A kulcsátvételellel, becsekkolással nem kellett sokat foglalkoznunk, ugyanis a tulaj nagyon rugalmas volt, megadta a kapukódot, és "kulcs a lábtörlő alatt". És tényleg. Ilyen még van. :) Elutazáskor pedig hagyjuk az IFA-t az asztalon, a kulcsot meg dobjuk a postaládába, szólt az instrukció. Ez sima ügy volt. A lakás kényelmes, meleg, belső kertre nézett, szóval tényleg egy álomhely volt a pihenéshez. Csak azt a kemény ágyat tudnám feledni... :/

Eger by night

Első este máris nekivágtunk a városnak, hogy szép fotókat tudjunk készíteni. Csak úgy, a belvárosban kószáltunk, a sétálóutca és a Dobó tér, valamint a vár környékére korlátozva a teret.

Gasztro

Az étkezéseinket a közért és a Forst Ház és Étterem egymáshoz nem túl közeli miliője között osztottuk meg :) A reggelit a város különböző vegyesboltjaiban, szupermarketjeiben szereztük be, de a szombati ebédet és vacsorát az étteremben költöttük el, a hely nagyon bejött nekünk. Igazán ízletes konyha, fantáziadús, de nem giccses szervírozás jellemzi, bátran ajánlom másnak is.
Libahúsleves libatöltikével

Forst Burger

Sztrapacska szlovák recept alapján
Mi mindkétszer jól laktunk, és ízlett az étel, visszafogott, gyors és kedves kiszolgálásban volt részünk.