2015. december 20., vasárnap

Adventi vásár a Bazilikánál

Következzenek az időben meg nem írt posztok. Először egy újabb karácsonyi forgatagról, a Szent István Bazilika melletti Adventi Vásárról, ahová a bécsi kiruccanásunk után egy héttel látogattunk ki, egy vasárnap estén.


Én korábban nem is tudtam, hogy a Vörösmarty téri mellett a Bazilikánál is van ilyen nagy adventi vásár Budapesten (igen, tudom, hogy máshol is van még, de ezt pont nem tudtam). Tavaly hallottam róla először, illetve idén több helyen is olvastam róla, hogy sokan jobbnak tartják, mint a híresebb testvérét. Ezért nagyon kiváncsi voltam, meg hát Bécs után az is érdekelt, hogy vajon az itthoni miben hasonlít/különbözik a kint látott vásárokhoz/tól.
Nos, a tömeg mindenképpen hasonlít :) Vasárnap este lévén, elég sokan voltak kint, főleg a vásár középpontjának számító ételek/italok garmadáját kínáló pavilonsor és a köztük felállított óriási kék karácsonyfát körülvevő korcsolyapálya környékén. Sokan gyerekeikkel éppen a korizás örömeinek hódoltak, míg mások kulináris élvezeteket kerestek itt. 
Innen éppen rá lehetett látni a bazilika bejáratára, ahová - mint 7 órakor kiderült - karácsonyi kisfilmként például a Diótörőből vetítenek jeleneteket. Úgy tűnt, ez nagyon tetszik a hazai és a külföldi látogatóknak egyaránt. A vásár egyébként szerintem szép, ízléses pavilonokkal, viszonylag nem sok, gagyit áruló árussal. Több helyen kézműves termékekkel találkozhattunk, legyen az bögre, faalkotások, ruhanemű vagy ital.
A határon volt nekem az a pavilon, ahol bibliai életképeket jelenítettek meg, ez egyben volt érdekes és bizarr is számomra. A részletezettsége, elrendezése megnyerő volt, de az egész mégis művinek tűnt. Azon tanakodtam magamban, hogy aki egy ilyet vesz otthonra, vajon hol helyezi el. Tényleg, ez a nappali dísze lesz? Vagy a hallba kerül? Netán a szabadban lesz helye?

Mindenesetre érdekes gondolat hazavinni.

Ahogyan Bécsben is, itt is megkóstoltuk a forralt bort és a puncsot. Ez például különbözött a bécsi tapasztalatunktól, mert itt a legtöbb árusnál a puncs nem alkoholos ital volt, külön keresni kellett olyat, ahol alkoholt is tesznek bele. Aztán ha találtunk ilyen helyet, akkor azt kellett szem előtt tartani, hogy mibe kerül...ugyanis azt is különbségnek találtuk, hogy papírpohárban adagolva kerül közel annyiba egy-egy ital, mint Bécsben a bögrés változat. De az italnál az étel még többe kerül a kintihez képest, és valahogy étvágygerjesztőbb volt a bécsi étek.
A bécsi adventi streetfood
Adventi virsli a bazilikánál
A vásár nekem tetszett, a tömeg nem volt kibírhatatlan, mint a Vörösmarty téren szokott lenni, és mint volt a bécsi Rathaus előtti vásárban; szép portékákat árultak, kevés talmi csillogással, azonban az árak - elsősorban az étel/ital vonatkozásában van összehasonlítási alapunk - borsosabbak ahhoz képest, amit Bécsben tapasztaltunk. 
Jövőre majd talán egy nem belvárosi vásár lesz az itthoni célpont.