2016. november 9., szerda

Gaja-szurdok ősszel

Az ünnepi hétvégét és a szép őszi időt kihasználva, egy vonatos-buszos-gyalogos kirándulást terveztünk be az októberi programtervünkbe. Egy ideje fontolgattuk már a Bakony csodás lankái közötti kirándulást, túrázást, és most eljött az ideje :) Viszont csak egy rövidebb, könnyű gyalogsétát vállaltunk be, mert én előző két héten a torkgyulladásból továbbfejlődött szövődményekkel küzdöttem, így kímélő üzemmódra kellett váltani. Így esett a választás a babakocsival is bejárhatónak jelzett útvonalra, amit nem is bántunk meg, igazán csodálatos, színes erdőben, selymesen rohanó, máshol komótosan hömpölygő, megint máshol csillogó víztükörrel elterülő patak mentén vitt az út. Lássuk a képeket és az útvonalat.

Az útvonal

Nem nagyon korán indulás a Déliből vonattal (amin indulás előtt kb. 20 perccel kapcsolták be a fűtést, mi meg jó korán kiértünk, elég hideg volt, bár viszonylag hamar eredményes volt a fűtés), átszállás Székesfehérváron (volt kb. 15 perc rá). A kis piros vonattal zötyögés Bodajk vasútállomásig.
Bodajkon séta a falu központjáig, ahol a Polgármesteri Hivatal előtti buszmegállóban kb 10 perces álldogálás után rövid buszozással - az Ifjúsági Tábor megállónál kell leszállni - eljutottunk a Gaja-szurdok Balinka felőli végéhez.

Innen a kis bekötőúton elindulva (ami hamarosan, egy kis kapun áthaladva - lásd alább, első képen -, nem túl keskeny ösvénnyé alakul át), közel 3 km-es séta a kis pihenőhely a tó mellett, ahol Gaja-völgyi Tájcentrum is megtalálható. Mi ennek a büféjét céloztuk meg megérkezkezés után, és forralt borral, forró teával melegíthettük fel magunkat (a kezdetben napos, kellemes őszi idő menet közben szeles, borús, hűvös, szürke időbe fordult).
Az oda-vissza séta során gyönyörködhettünk az őszi erdő, patakpart, és a sétaút mellett levő sziklás hegyodal szépségeiben, az évszak színpompás ruhájába öltözött természetben, és kellemes testmozgás is volt, ami igazán jól esett, de a betegség után elég kíméletes is volt. Talán érdemes lesz télen és nyáron, na meg tavasszal is megnézni :)

És meséljenek akkor a képek:

Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt az útvonalat, egyedül elmerülni, párban romantikus sétához, gyerekekkel családi kiránduláshoz egyaránt. :)