2016. november 6., vasárnap

Portugália - Porto

A portugáliai út harmadik, egyben utolsó posztja Portohoz kapcsolódik. A Budapest-Porto közötti, frissen indított útvonal második járatával érkeztünk szeptember 7-én, és a visszaút is erről a reptérről történt. Mivel a járat reggel 10.10-kor indul, előző délután érkeztünk Portoba, és volt néhány óránk a városban. Én néhány éve már jártam szervezett úton itt, de akkor kötött program volt, most sokkal szabadabban dönthettünk arról, mit nézünk meg, hol időzünk, mit eszünk stb. A város magával ragadott bennünket. Azaz a villamos :)
Az érkezésünk máris városnézést jelentett, hiszen a Campana pályaudvarra érkező IC-ről a csatlakozó ingyenes járatra átszállva 5 perc alatt a szépséges csempeképekkel kirakott Sao Bento régi pályaudvarra érkeztünk (azért oda, mert ott foglaltunk szállást közvetlenül mellette, mert épp azon a metróvonalon fekszik, amivel másnap hajnalban - oké, korán reggel - ki kellett jutnunk a reptérre). Jó tudni, hogy a metró valójában villamos, és zsúfolt, pont a reptér miatt. Így aki nem a vonal végén, hanem valamelyik köztes megállónál száll fel, bajban lehet a helyhiány miatt.

Sao Bento vasútállomás

Sao Bento, háttérben a közeli házak

Sao Bento, belülről
A szálláshely a pályudvar mellett nem rossz, bár a pici szoba nem túl kényelmes, és az utca zaját nehéz kizárni a rosszul záródó ablakok miatt. De mindenképpen praktikus megoldás egy éjszakára.

A megérkezés, lepakolás után az említett villamos következett, a városnéző retro villamos igencsak hosszú útvonalán végigutazva (2.50 euro egy út, a jegyet a villamosvezetőtől kell megvenni felszálláskor), érdekes megnézni a városnak ezt a részét. Nyilván ez csak benyomások szerzésére volt elegendő, de annak nagyon szuper. A másik végén leszállva, lehet kicsit sétálni, a közelben levő óceán vizét keresni a szemünkkel a folyótorkolatnál. Láttunk érdekes biciklitartót, pálmafákat kishajókat és érdekes embereket.

Estére pedig érdemes beülni bármelyik, a környéken levő szimpatikus bárba, étterembe. Mi is választottunk egyet, esti kis borozáshoz, ahol ilyesmit láttunk:

Másra már nem maradt erőnk, így a katedrális és más látnivalók egy következő alkalomra maradtak. Porto szép, megigéző, különleges, érdemes lesz visszatérni valamikor.