2016. szeptember 4., vasárnap

Őszi tervek

A nyári lista készítése után - ha már így belejöttem a tervezésbe - összegyűjtöttem, hogy ebben az évszakban, aminek nyomát az időjárásban még nem látjuk, de a naptárban már igen, nos, hogy mit szeretnék ősszel tenni (a munkán kívül, persze).
Az élet különböző színterein vannak nagyon izgalmas, érdekes lehetőségek, amelyek évszakhoz köthetők. A gasztronómia, a kultúra, az utazás is kínál olyat, amit inkább egyik vagy másik évszakban érdemes tenni, kipróbálni, vagy a már megszokott, szeretett tevékenységként csinálni. 
Szokás 20-as, 10-es meg top 5 és ehhez hasonló listákat csinálni, nos, én csak azt a néhányat sorolom fel, ami az egyes területekhez kapcsolódóan szívemcsücske lenne, és csak azért nem növelek 10 elemesre egy listát, mert azt mások úgy szokták. 
Lássuk, hogy ez a pár hónap milyen lehetőségeket kínál, és majd tél elején ismét számot vetek, hogy mit sikerült megvalósítani közülük.

Ez az én tematikus listám tehát:

Gasztronómia:


sütőtök ragu hétvégi vacsinak - ezt tavaly ősszel találtam, amikor is éppen a sütőtökbe szerelmesedés folyamatában voltam, és mindenféle recepteket keregéltem. Aztán ezt többször is elkészítettem, kisebb variációkkal, idén majd írok is róla, tavaly az még kimaradt a blogból.

pirított kelbimbós, áfonyás sütőtök, mert imádom - ez az igazi nagy szerelem, egy másik blogon olvastam a receptjét, ezt is megírom majd itt, úgy, ahogyan én csinálom (mert persze picit ezen is változtattam)

fahéjas sült alma a szürke napokra - hosszú, borús, hűvös, esős hétvégékre való, már régen készítettem. Olyankor átjárja a lakást az illata, fenomenális, rágondolni is jó :)


Kultúra:


szüreti fesztivál vagy borfesztivál, bor- és mustkóstolás - nagy kedvem van kilátogatni egy ilyen rendezvényre, ahol mondjuk nem elsősorban bort, hanem például mustot is lehet kóstolni. Nem is emlékszem, mikor ittam mustot utoljára. Épp itt az ideje.

színház - újra itt a szezon, még nem néztem meg, milyen darabok mennek az ősz folyamán, de jó lenne egy vígjátékot, egy drámát és esetleg egy musical-t is beiktatni az őszi kulturális tevékenységek közé.

mozi - ugyanaz a helyzet ezzel is, mint a színházzal, illetve nem egészen, mert ebből a listából már például kettőt ki is szemeltem magamnak. Hogy melyik kettőt, azt majd megírom, ha megnéztem őket ;)

könyv - erre lesz a legkevesebb időm, mert ez hosszantartó, ezért ide csak egyetlen egyet tervezek: "áthozom a nyárról" az elmaradt Háy János könyvet, amit megveszek papíron, mivel nincsen e-könyv formában. És még befejezem a Napsütötte Toszkánát, aminek a háromnegyedéig jutottam a nyár folyamán.


Utazás, kirándulás:


bokodi tó - szeretnék egy borús, ködös napon ennél a tónál fotókat készíteni. Praktikus lenne a közelben valahol szállást keresni, és korán reggel menni a tóhoz, de erre kicsi az esély, így a reggel odaautózás lesz inkább. Szeretném kipróbálni a fényképezőgépet és magamat ebben a témában is (ködös, kevés fény, táj, házak).

őrségi hosszú hétvége - sohasem voltam még az Őrségben, és jó ideje szeretnék oda eljutni. Csendes, természetközeli helyen, sok sétával, fotózással, szemlélődéssel szeretnék egy hosszú hétvégét eltölteni. Talán belefér az őszbe. Ha nem az ideibe, akkor a jövő évibe :)


Otthon:


tökfaragás - tavaly nagyon tetszett a dolog, idén szeretnék egy picit bonyolultabb faragást csinálni, és esetleg a munkahelyi dekor is meg lehetne ezzel :) Erről - a faragásról - már írtam itt tavaly ősszel, de most szeretném "bővíteni a repertoárt".

tökmag pirítás - ez persze az előzőhöz kapcsolódik, de tavaly nagyon ízlettek a kifaragott tökből kikerült, és megpirított magok, így idén is csinálnám ezt, esetleg ízesíteném valamilyen fűszerrel (gyömbér?) :)

erkély őszies dekorálása - most a nyár végén kezdtem el megvalósítani az erkéllyel kapcsolatos, korábban fejben "gyúrogatott" terveimet (raktam le kültéri padlót, készítettem olvasókuckót stb.), és most 7végére terveztem a függöny felszerelését is. Ezt szeretném továbbvinni őszi díszítésekkel majd a következő hónapokban

forró csoki készítése - még sosem készítettem, de szeretném kipróbálni, és ha jól megy, akár többféle ízesítéssel is csinálni, és hűvösebb napokon az erkélyen munka közben elszopogatni egy-egy bögrével belőle.

forralt sör a nyirkos estékre - tavaly olvastam róla, és ő el is készítette nekem egy alkalommal, nos ezt jó lenne idén is megcsinálni, még további energiákat fektetni bele, hogy minél tökéletesebb legyen ez az ínyencség :)


Kiváncsi vagyok, hogy ezek közül mire lesz módom/időm/kedvem, erről írok majd december elején.

Még egy téma (nem kapcsolódik az őszhöz), amit felvetnék itt, és talán írok majd róla, de most inspirációként csak a kulcsszó: bullet journal.