2016. július 18., hétfő

Könnyű nyári ebéd

Nyáron - akár meleg van, akár hűvösebb az idő - nem könnyű kitalálni, mit is egyen a család. Vannak azonban magazinok, hetilapok, amelyek igyekeznek erre is ötletet adni. Én a Nők Lapját gondoltam most a nyári szünet alatt erre a célra felhasználni, így a napokban nekiültem, és az eddigi lapszámokból (csak február óta jár a lap nekem) kivágtam (na jó, téptem) a recepteket. Ma is ebből választottam egyet, szerintem ez nektek is tetszeni fog, könnyű étel, kis költségű, és hamar elkészíthető. Csirkés, zöldségragus palacsinta. Jól hangzik, nem? Lássuk.

A receptet tehát a Nők Lapjából vettem, sajnos azt nem tudom megmondani már, hogy melyik számból, mert a kigyűjtésnél (tépésnél, na) nem rendeztem sorba őket. De a fotója itt áll:

A következőkben nem részletezem nagyon hosszan az elkészítés menetét, hiszen a receptben minden tudnivaló benne van, inkább egy-két javaslatta, módosítással egészítem ki, és néhány képpel illusztrálom csak itt-ott a "köztes állapotokat".

1. A palacsintatészta elkészítése kb. a szokásos, én annyiban módosítottam, hogy több sót tettem bele, mint máskor szoktam. Hűtőben pihent, amíg a ragut elkészítettem.

2. A ragu összeállításában szintén semmi extra, én egy nagy fej vöröshagymát tettem bele, mert mi szeretjük, ha hagymásabb az étel, de aki nem így van vele, bátran vegyen apróbb hagymát hozzá. Egy másik javaslat, hogy a recept azt írja, apróra kockázott húst és zöldságeket tegyünk bele, nos, kinek mi az apró, de ha a hagymát vágjuk apróra, akkor a többi hozzávaló bátran maradhat 1-2 cm-esre darabolt is, én így készítettem el, és igen jól tettem. Így nem sül össze olyan nagyon pl. a hús.

3. A ragut eléggé lepirítottam a végén, hogy ne legyen rajta sok lé, ne áztassa el majd nagyon a palacsintát, amikor együtt sülnek.

4. A tűzálló tálat kivajaztam, ez nem szerepel a receptben, azonban a gyakorlatlanabb főzőcskézők számára talán fontos infó lehet. 

5. A tálba a megtöltött palacsintákat párhuzamosan fektettem, majd amikor beterítették így az edény alját, akkor a következőket rájuk, de keresztbe fektetve helyeztem el.


Nekem ebből a mennyiségből 8 db. palacsinta "jött ki", és ezek szépen négyesével pont elfértek az edényemben.
6. Erre került rá a tojásos tejföl, majd pedig bőségesen megszórtam a reszelt goudával (én majdnem dupla mennyiséget használtam a sajtból, mert úgy szeretjük, de ez nem kötelező :) ).

Persze ez nem a teljes mennyiség sajtból még :)
7. Sütőben 200 fok felett középső részen, nem letakarva, kb. 20 percig sütöttem, az eredmény pedig ez lett:

Feltálalva a kóstolóadag pedig ilyen :)


Próbáljátok ki, jó étvágyat hozzá!