2016. május 1., vasárnap

Tésztában hús

Nem állítom, hogy a legegészségesebb koncepció a szénhidrátbevitel szempontjából, de mégiscsak finomság, így elkészítettem. Az étel, amiről szó van, az egészséges csirkemell, az ízletes sonka, és a selymes sajt kombinációja, tésztába burkolva. Bevallom, eddig soha nem éreztem késztetést az ilyesfajta ételekre, de most valahogy... Szóval lássuk a receptet.

A műveletek alapjául egy interneten fellelt recept szolgált. Az ott írtakhoz mérten kb. fele adagot készítettem, így is lett belőle 7 darab.

Hozzávalók:


  • 0,5 kg csirmell filé
  • 7-8 szelet sonka
  • 7-8 szelet bármilyen keményebb sajt
  • fűszerek (én fokhagymát, medvehagymát, BBQ fűszerkeveréket, húspuhító sót használtam)
  • fagyasztott leveles tészta
  • tojássárgája
  • pici olívaolaj


A recept rém egyszerű: a csirkemelleket kiklopfoltam, a nagyobb szeleteket kettévágtam. Megszórtam mindkét oldalukat a fűszerekkel, kevés olívaolajjal megcsepegtettem őket, és kb egy órát állni hagytam.
Majd a hússzeletekre fektetve a sonkát, majd a sajtszeleteket, feltekertem, fogvájóval (de lehet hústűvel is) megtűztem, és tepsiben kb. félóráig sütöttem, kb. 160-170 fokon. Közben kinyújtottam a tésztát (fontos, hogy ezt a sütés előtt kb 2 órával kivegyük a mélyhűtőből, hogy kiolvadjon) kb. 2mm vékonyságúra.
A megsült tekercseket kicsit hagytam kihűlni, majd a fogvájókat kivéve belőlük, a négyzetekre/téglalapokra vágott tésztadarabokba csomagoltam (leginkább tekertem). A tetejüket picit bemetszettem, és bekentem tojássárgájával.
Aztán ismét tepsibe raktam őket (tapasztalat, hogy vajjal vagy zsírral kikent sütőpapírral béleljük ki a tepsit), és kb 20 perc alatt ugyanolyan hűfokon, mint korábban, készre sütöttem. Érdemes menet közben az üvegen keresztül ránézni sülés közben, nem minden sütő süt egyformán, nehogy megégjen a teteje.
Amikor kész, csinosan tálra rakjuk őket, és krumplipürét adunk hozzá köretnek (adunk a szénhidrátnak). Csemege- vagy kovászosuborka is illik mellé savanyúságnak.
Jó étvágyat!






P.S.: A fagyasztott tésztából ennyi hús mellett megmarad egy jó adag, azt könnyedén megtöltve dzsemmel, aszalt gyümölccsel (vagy bármi mással, ami ízlik), azonnal a desszert is elkészíthető :)