2016. május 21., szombat

Skandináv péntek, angol fűszerrel


Mi tagadás, mostanában nem nagyon van időm, így nincs miről (és mikor) írni ide :) Viszon most a nagy hajtásban, hogy ne üljünk mindig a gép előtt, péntek estére programot "szerveztünk". Vagyis nem mi szerveztük, hanem a Skandináv Ház, de mi elmentünk rá :D Mondjuk, nem volt nagyon sok értelme...

Erről a programról van szó: Zenei és gasztronómiai kalandozások északon.
A helyszín az Erőművház volt, ahol én még nem jártam, de szimpatikus a hely. Egy körfolyosós bérházban egy-két emeleten található, és a kis udvar középen is elég hangulatos lehet. No, ott most a rendezvény gasztronómiai központja volt, ott lehetett ugyanis kisebb adagokat nagyobb adagok árán vásárolni abból az étekből, amit a követségi séf készített. Én svéd húsgolyókat kértem vörösáfonya dzsemmel, és amikor mondtam az árusító lánynak, hogy egy szeletke kenyeret is kérnék hozzá, megdöbbenését fejezte ki, így konformista módon megalkudtam, és magában fogyasztottam el a húsgombócokat. 
Igaz, hogy a program élvezetét az is befolyásolhatta, hogy csak egy órával a kezdés után tudtunk érkezni, de nekem ez a rendezvény kicsit kevés volt ebben a szervezésben. Igaz, hogy mit vár az ember egy ingyenes eseménytől...vagy nem?
Végülis, lehet mondani, hogy az evés után az emeleti teremben meghallgatott szenior kórus éneke, majd a záráshoz fiatalabbakkal is kiegészülve daloló csapat dalai nem voltak rosszak. Persze, nyilván élvezhetőbb lett volna ha tudnánk "skandinávul" (asszem dánul énekeltek talán).
Amit még megjegyeznék, hogy a programban jelzett skandináv kvízről én azt gondoltam, hogy élő játék lesz...ehhez képest kitölthettünk (volna) papíron néhány kérdést, amivel akár vászontáskát is nyerhettünk volna, skandinávházas díszítéssel... mondjuk ez nem izgatott oly nagyon, így kihagytuk ezt a lehetőséget, és a kórusének végeztével egy közeli vendéglátóipari egységbe távoztunk (Szimpla), ahol másfajta kulturális eseményeknek lehettünk szem- és fültanúi, amennyiben az még a kultúra részét képezi, hogy angol fiatalemberek változó mértékű ittas állapotban súlyos elhízás egészségügyi kategóriájába tartozó, neglizsében lebzselő lány melleit foghatták meg vagy nem, a Meri vagy nem meri angol változatát játszva. 
Hát így mulat egy magyar...izé, na, az a hogyishívják, aki tudományt próbál tölteni az ennek különböző mértékben ellenálló ifjak fejébe/szívébe/lelkébe :)