2023. február 1., szerda

Szülinapi kalandozások - azaz sárvári pihenés

Már-már hagyománynak tekinthető (hiszen már másodszor fordul elő 😀), hogy a szülinapjainkat megünneplendő, egy pár napos hazai kiruccanást iktatunk be az amúgy is mindig olyan hosszú, nyomasztó január végi időszakba. Idén egy kósza csomagajánlat kínálta lehetőséggel élve Sárvárra látogattunk el.

Sárvárról eddig mindig a régi reklámszlogen jutott eszembe a termál kristályról. Amiről nem elsősorban a kulináris és sportos élvezetekre asszociáltam, hanem inkább a meleg vízben sakkozó úszósapkás bácsikra, egyrészes fürdőruhás nénikre, akik a mindenféle szervi bajaikat kúrálandó ücsörögnek a sárvári termálvízben boldogan (vagy nem boldogan), és magyarul vagy németül diskurálnak (lévén, hogy a szomszédos osztrák nyugdíjasok is megcélozzák ezeket a lehetőségeket).

Azonban az elmúlt pár nap után talán más asszociációim (is) lesznek, ha a városka nevét meghallom majd. Az itt töltött pár nap ugyanis semmi ilyesmit nem mutatott most. Hanem mit is? Lássuk csak!

A "csomag"

Nagyon klassz lehetőséget sikerült találnunk, mert a csomag magában foglalt szállást 2 főre 2 éjszakára az Onyx Luxury Sárvár Aparthotelben félpanzióval, egy alkalommal a hotel wellnessrészlegének használatát, egy alkalommal délutáni belépőt 2 főre a Gyógy- és Wellnessfürdőbe.

Összességében nagyon elégedettek lehettünk mindennel: a szállással, az étkezéssel, a fürdővel, és nem utolsósorban az időjárással. Az első kettőről mindjárt írok még pár gondolatot, de az utóbbit, az időjárást muszáj kiemelnem, ugyanis tényleg nem (csak) meleg vízben ázni érkeztünk. Ahogy korábban itt is írtam róla, a nordic walking az életem szerves részét képezi immár egy éve (téééényleg, tavaly ilyenkor kezdtem az első nordic edzéseket 💪). Azóta ahol csak lehetséges, nordicozunk (kis túlzással, na). Így ide is vittük a felszerelést, és előző este a térképen kinéztem egy jó kis útvonalat. Ez amúgy nem könnyű egy ismeretlen településen 😀, hiszen nem tudni, hogy milyen az útburkolat, valóban járható-e (mert persze nem a városban szeretünk nordicozni, hanem a természetben). Ezzel most is volt egy kis gond, az esőzések és a Rába-parti ártér miatt elég nagy volt a sár. Na de előreszaladtam 😀

Szóval.

A szállás

Apartman konyhával, étkezővel, erkéllyel. Kényelmes, tágas, jó minőségű, ízléses. A konyha főzőeszközökkel jól felszerelt, a fürdő tágas, az ágy kényelmes (na jó, talán kissé túlságosan is puha), az erkély utcára néző, az ablakok hangszigeteltek. Egyszóval igényes, vendégbarát hely. A személyzet nagyon kedves, készséges. Tényleg nagyon szuperül éreztük magunkat.

A hotel wellness része az alagsorban van, egy infraszauna, egy finn szauna, egy sószoba és pihenőszoba állt rendelkezésünkre, amin mindössze egy másik párral kellett osztoznunk, de ha kicsit később megyünk le, akkor a miénk lehetett volna az egész komplexum. Szóval nem volt tömeg 😍

Az étkezés

No erről csak szuperlatívuszokban tudok írni. Elsősorban a vacsoráról. A reggeli a szokásosnak tekinthető svédasztalos módi, felvágottak, sajtok, tojások (tükör és rántotta), virsli, pástétomok stb. Ami nagyon jó (nekem), hogy kávégép van, amin kb 6 féle kávétípusból lehet választani. Ami nem jó (nekem), hogy nincs kitéve laktózmentes tej és tejtermék. De szerencsére feltalálták a laktáztablettát, így ez áthidalható, de azért 2023-ban már nem ördögtől való legalább egy növényi tej bekészítése egy ilyen színvonalú vendéglátóhelyen. És ezzel kb. ki is merült a kritikám.

A vacsora pedig... hát az nagyon klassz volt: leves+főétel+desszert volt választható. Az ára ugye benne volt a csomagban, csak az italfogyasztást kellett külön fizetni. Az ételek NAGYON finomak voltak, a séf/szakács nagyon jól végzi a dolgát, és ami pozitívum, hogy az adagok is méretesek. Első este ezt ettem:

Csirkemell steak, vaníliás körte salsa, burgonyapüré

második este pedig ez:

Sügérfilé dióbundában, tökmagolajos rizottó, parmezán

A fürdő

A sokak által már jól ismert sárvári gyógyfürdő. Meleg és még melegebb vizű medencék, kültéri medencékkel összekötve. A kinti medencék egyikében sodrófolyosó is van. Szerencsére a délutáni jegynek köszönhetően itt sem volt tömeg, viszont a fürdő tiszta, rendezett (nem mindehol találkoztunk korábban ezzel más fürdőkben). Számunkra ez nem volt olyan nagy ajándék, nem vagyunk nagyon nagy fürdőzők, különösen úgy, hogy a wellness itt nem tartozott bele a mi jegyünkkel igénybe vehető szolgáltatásokba. Persze azért élveztük, bár az elején még azzal is meg kellett küzdenünk, hogy hogyan is lehet kinyitni az öltözőben a szekrényt a karórával... 😂 mondom, nem vagyunk nagy fürdőzők, na! 😂

Az időjárás 😊

Ami persze a kinti programok szempontjából nem mindegy.

Először is a városnézés. Na jó, ami az lehetett volna. Ha nem hétfő lett volna, amikor a múzeumok, várak zárva vannak 😆 Így a várat csak kívülről, távolról szemléltük meg, és még fotózni is elfelejtettem (eleve fényképezőgépet vinni is elfelejtettem, így maradt a telefon). Aztán lehetett volna természetközeli városi program az arborétum. Ahová elmentünk ugyan, de hát lássuk be, nem a január a növényzet csúcsideje 😂 Amúgy biztos szép, amikor van mit nézni, mert így is jó volt ott sétálni, rácsodálkozni a mammutfenyő termetére, a romantikus kis hidakra, a bambuszligetre stb.

Talán egyszer majd rendes időben (mondjuk tavasszal vagy nyáron, neadjisten ősszel) is eljutunk oda. Mondjuk akkor tömeg lesz. Jó volt ez így 😂

Aztán a nordicozás. Ahogy írtam, már előre kiterveltem egy jó kis útvonalat. Egyik része a városon kívül, másik része nyilván a városon belül vezetett (máskülönben nehezen jutottunk volna vissza a szálláshelyünkre). Ez volt a terv:

Aztán ezt menet közben felülírta pár dolog: a sár, az esővíz, a kíváncsiság, meg ilyen apróságok 😉 Így végülis elneveztem azt, amit műveltünk, tájékozódó terep nordic walkingnak 😂. Tájékozódó, mert meg kellett találni az útvonalat, hogy vajon merre is jutunk oda, ahova szeretnénk. Terep, mert töltésen, erdőn, mezőn keresztül, sárban, fűben, úton, ösvényen és ösvény nélkül mentünk előre.

A töltésen kezdtünk :)

És mentünk például patakparton ott, ahol kis út vezetett, meg ott is, ahol nem. De végül még egy hivatalosan nordic walking útvonalra is rábukkantunk a Csónakázó tó közelében 😀

Ez valósult meg végül:

A szállásra már csupa sárosan, de kipirulva értünk vissza, ezután következett a fürdőzés, ami így igazán jól esett a kis testmozgás után (a városnézéssel együtt összesen kb. 10 km-t mentünk, nem sok, de egynek jó 😇).

Hát így esett, hogy Sárváron jártunk. Mindenkinek nagyon ajánlom a várost, a szálláshelyet, és persze a fürdőt is. Jó pihit nektek is!