2023. február 1., szerda

Sáfrányos tekercs - svéd finomság


A palacsinta után még további svéd fincsi étel kipróbálását is kitűztem. Még múlt hét előtti hétvégén sor is került rá. Az alany a sáfrányos tekercs lett. Elöljáróban annyit, hogy nem túl gyakran készítem majd, pedig finom. A recept ugyanarról az oldalról, a Svéd Otthon blogról származik. Nem állítom, hogy egyszerű és gyors elkészíteni ezt az amúgy illatozó, finom péksüteményt. De azért megoldható, és megéri. Főleg azokkal a mennyiségekkel, amik a receptben szerepelnek, mert így egy egész hétre való kis tekercs keletkezhet 😂 


Ugyanis az történt, hogy nekem 19 kis tekercset sikerült készíteni ebből a mennyiségből, és mindezt úgy 3 órányi munka befektetésével 😬 
Mostmár nem is kíséreltem meg a fotózásban is követni a bloggert, az ő csodás hangulatú fotóit nézzétek meg az ő blogján. Az enyémek ezek lettek:







A tapasztalataim

A recept nagyon jó, követhető, de arra érdemes figyelni, hogy nem mindegy, hogy milyen sűrűségű tejszínt használtok. Én lm tejszínnel készítettem, ami eléggé híg, így a tészta nagyon lágy lett, sok lisztet kellett utólag adagolni még hozzá, és így sem lett annyira megfelelő. Talán emiatt nem sült meg olyan jól, így többször visszatoltam még a sütőbe, ami miatt picit sötétebbre sült végül. De nagyon finom lett. A receptben írt mennyiségek használatával rengetek vaníliás krém lett, lehet belőle még pudingot adagolni a gyerekeknek 😁

A jövőben várhatók még további svéd receptpróbák, már van egy-két kiszemeltem 😉

Addig is próbáljátok ki a svéd sáfrányos tekercset, nagyon finom, reggelire, tízóraira kiváló (de én bevallom, volt, hogy ebédre is ezt ettem 😂)!