2021. szeptember 29., szerda

Olvasnivaló - Ne bántsátok a feketerigót!

Az utóbbi időszakban - "hála" a burnout miatt kivett hosszabb pihenőnek - több időm maradt olvasni. Sok olyan könyvnek a végére értem így az utóbbi hónapokban, amiket már egy ideje felvettem a listámra. Arra gondoltam, hogy jó ötlet lehet talán, ha itt is megosztom, mit olvasok/olvastam éppen, hátha ezzel kedvet csinálok másnak is hozzá, és esetleg egy néha jó kis beszélgetés is kialakulhat a Facebook oldalon a témájukról. 

Nem szeretnék és nem is mindig tudnék értékelést, kritikát írni az olvasmányaimról, maximum a véleményemet foglalhatom össze, mint korábban már tettem itt a John Williams Stoner-e kapcsán. De most még erre sem vállalkoznék, inkább csak egy-két gondolat kíséretében közzéteszem, mit olvasok. Aktuálisan talán lesz hozzá néha további mondanivalóm is, de ha nem, az se gond. Aztán majd meglátom, mennyire válik be ez a módi. A címük mindig úgy kezdődik majd: Olvasnivaló. Ugye, milyen kreatív? 😀

Nos, a mostani könyv az, amit legutóbb olvastam: Harper Lee - Ne bántsátok a feketerigót! című műve, ami a 30-as évek Amerikájában délen játszódik, a fekete közösség, a fehér közösség, az egyenlőség-egyenlőtlenség témáját szövi át két kisgyerek és apjuk élete. Vagy az életüket ezek a témák. Nézőpont kérdése. Tetszett. Azonban a kritikák alapján a szerző másik könyvét nem olvasom el. Szeretném a most olvasottakat megőrizni, ebben a számomra idealisztikus, valószerűtlen tökéletességében.