2018. szeptember 30., vasárnap

Rövid kirándulás a Nagy-Hárs-hegyen


Hétvégén mindenképp ki akartam mozdulni itthonról. Már nagyon elegem volt a 'reggel bemegyek, dolgozom, este hazajövök, dolgozom tovább' menetből, szükségem volt új impulzusokra, szabad és friss levegőre, csendre és nyugalomra. Eredetileg múzeumi program lett volna, de elszúrtam (nem regisztráltam időben az ajándékjegyet, amit még hónapokkal ezelőtt szereztük egy éttermi lehetőség során). Így helyette más programra vágytam, és eszembe jutott, hogy korábban nézegettem már a Hárs-hegyet és környékét. Arra gondoltam, hogy ott talán nincsen akkora tömeg, mint a János-hegyen, a Normafánál, vagy más, hasonlóan felkapott budapesti helyeken. Kinéztem a Kaán Károly kilátót, ahonnan a "szakirodalom" szerint csodás kilátás nyílik a fővárosra. Következzenek hát a részletek.
Ahogy az imént is írtam, főleg a Nagy-Hárs-hegyre akartam menni, megkérdeztem a Google Térképet, milyen útvonalat ajánl, majd persze nem arra mentem :) Úgy döntöttem, vonatozom is egy kicsit, ezért 4-6-ossal elvillamosoztam a Moszkvára (tudom-tudom, már más a neve), majd onnan 61--essel Hűvösvölgybe. Ezt az utat is élveztem, vasárnap délután lévén nem volt tömeg, és nyugodtan tudtam nézelődni a végállomásokig, nem kellett figyelni a megállókra sem. Szeretem néha nézni a város forgatagát is. De már nagyon vártam, hogy nyugis helyre érjek. Mivel elég későn indultam, és nem tudtam, milyen a terep, mennyi idő az út Hűvösvölgyből, inkább Gyermekvasutaztam egyet :) Mondjuk picit meglepett, hogy két megállóra 800 Ft. a jegy, de legalább jókat mosolyogtunk az utastársakkal a kalauz lány (kb 10 lehetett) puffogásán, amiért meg kellett ismételniük az elindulás körüli rutint :) Hamar megérkeztem Szép Juhászné állomásra. 
A térkép alapján (a Maps 3D alkalmazást használtam telefonon) onnan rövidebb az út a kilátóba, és mivel nem tudtam, időben hogy férek bele a napba (nem akartam szürkületig maradni), ezt választottam, azzal, hogy a visszafelé utat majd ott kitalálom. 
Így is volt, egy rövidebb, ám az erőnlétemhez képest meredekebb szakasz után máris fent voltam a kilátónál.





A kilátóról nem készítettem képet, de fent jó ideig gyönyörködtem a valóban csodás panorámában. 



Mondjuk az ízlésemhez képest sokan voltunk fent :) így nem maradtam addig, ameddig szerettem volna. A kilátó tövében ittam egy kis meleg kávét (ezt minden kirándulásra viszek magammal termoszban, ha félórára megyek, akkor is :D ), üldögéltem még a napsütésben, miközben kisakkoztam a térképen, hogy mégis gyalogolok visszafelé. Kicsit eljátszottam ugyan a gondolattal, hogy onnan hazabuszozom, de nagyon hiányzott a mozgás, és az a 10 perces "erőltetett menet", amíg felcaplattam a kilátóhoz, ezt nem elégítette ki.
A sárga jelzést elég volt követni, és bő félóra alatt csodás erdei ösvényeken haladva jutottam vissza Hűvösvölgybe. A nap még besütött a lombok között elég sok helyen, kellemes volt a hőmérséklet, és amikor épp egy terepfutó/hegyibringás/turista sem jött arra, nagyon csendes és meghitt hangulata is volt. 




Egészen érdekes az, hogy mennyire sokféle ember járt arra; voltak szoknyában, harisnyában kiscipőben sétálók (durván köves, sziklás sok helyen az ösvény), kisgyerekeket elöl-hátul magukon "utaztató" szülők, metálcuccban nyomuló huszonévesek, terepbiciklivel felfelé küzdő 50-esek, még egy "banyatankot" húzó (inkább cibáló) férfivel is találkoztam lefelé menet. Vannak, akik még ismerik a szokást, hogy a túrázók köszönnek egymásnak, de igen sokan mereven maguk elé nézve haladtak el mellettem (vagy ijedten makogva valamit, amikor rájuk köszöntem :D ).
Összességében kb 4 órát töltöttem a szabadban, és rendkívül jól esett és feltöltött ez kis idő is. 


Végül hazafelé a tömegközlekedésen is más irányt vettem, mint odafelé: elfonódtam az 56/A villamossal Hűvösvölgytől a Móricz Zsigmond körtérig. Rég jártam Budán, épp ideje volt felidézni a régi időket, amikor Budapestre kerülvén a várost úgy igyekeztem megismerni, hogy hétvégente körbevillamosoztam, főleg a budai oldalt, mert ott laktam. Most ehhez elég volt egyetlen vonalon haladni.
Jól telt a vasárnap délután, igazán kikapcsolt, csak néha jutott eszembe a munka :D 
Ha gondoljátok, nézzétek meg ti is a környéket, ősszel is nagyon szép lesz.