2017. július 15., szombat

Futás újra - avagy az új futócipő története

Egy ideig ellenálltam a gondolatnak, hogy új futócipőt vegyek. Azért lett rá szükség, mert a tavaszi bokafájdalmaimat - úgy néz ki - a nem a talajhoz való futócipő használata okozta. Legalábbis semmilyen más okot nem sikerült feltárni az orvosi vizsgálatoknak. 





Szóval az új cipő megvételét az akadályozta elsősorban, hogy nem sajnáltam annyi pénzt kiadni rá, mint amennyibe egy közepesen pronáló, enyhe harántboltozati süllyedést mutató lábra való, keményebb felületen futásra alkalmas cipő kerül az ajánlatok szerint. A legutóbb futócipőszaküzletben javasolt és megfelelő méretű cipő pl. 43 ezerbe került, és az eladó kiokított, hogy ne is akarjak ennél olcsóbban találni, "mert a gyártók maguk mondják meg, hogy az olcsóbb cipőik nem elég jók a rendszeres futásra".  Az általa ajánlott Adidas Supernova st valóban nagyon jó, nagyon kényelmes és stabil cipő, kiválóan tartja a lábamat (ott egy rövid futás közben ezt ki lehetett próbálni, és az eladó ezt vizuálisan csekkolta is közben), de ennyi pénzt nem tudok (és nem is akarok) kiadni rá. 
Nyomoztam kicsit a neten, és találtam szállítással együtt 2/3 áron az Egyesült Királyságból megrendelhetőt belőle. Kb 3-4 hét szállítási idővel tudnák szállítani. De végül baráti javaslatra mégis elmentem még egy másik szaküzletbe (persze előtte a webshopjukban végigböngésztem minden stabil cipőjüket, de a honlapon a méretszűrés nem működött megfelelően, így nem tudtam megnézni, hogy melyikből lehet az én méretemben), mert ismét célul tűztem egy versenyt, és a felkészülés miatt annyi időt már nem tudok várni rá. És láss csodát, ott 10 perc alatt tulajdonképpen meg is szereztem az alkalmasnak látszó, lábamnak és a futás felületének is megfelelő cipőt. 
Ehhez persze kellett még az is, hogy el tudjam engedni azt, hogy Adidasom legyen. Eddig is mindig ilyen márkájú sportcipőim voltak, a terepfutócipőm is Adidas, és amit a boltban horroráron ajánlottak, az is ugye Adidas, amit végülis nagyobb ráfordítással meg tudnék rendelni a brexitáló szigetországból... de végül az időnyomás győzött 😃
Így tehát egy akciós árú (azért adták kedvezményesen, mert már féléves modell 😯) Asics lábbelit vettem, abból is ugye a stabil cipők közé tartozó Innovate 7-et. Íme:


És persze fel is avattam ma 😅
A korábban használt app (5K Pro) segítségével, de a felkészítő edzéstervnek nem a legelejétől indulva (hanem a 2. hét első napjától).
Drukkoljatok megint, pls