2015. november 22., vasárnap

Reggeli finomságok

Ha már így belejöttem a töltögetésbe, gondoltam, készítek egy jó kis vasárnapi laktató reggelit is, abból a receptből, amit az előző konyhai produkciómhoz is használt blogban olvastam. 
Mindkettőnknek jól kezdődik a napja - neki a munkába indulás, nekem házimunka előtt - egy alapos jóllakással :)

A hozzávalók 

Hasonlóak a töltött cipóhoz valókhoz (az abból maradtakat használtam fel, illetve még ami itthon fellelhető volt):
4 darab sima zsemle
szalonna
sonka
házikolbász
lilahagyma
mozzarella sajt reszelve
tojás
virsli

Az elkészítés

A feldarabolt hozzávalókat a zsírban kicsit kisütött szalonnával megpiritott lilahgymával összesütjük. Én korábbi szalonnasütések után megmaradt, összegyűjtött zsírban sütöttem, az eredeti recept kacsazsírt használ.
Alaposan lecsepegtettem a recept útmutatása szerint, de utólag úgy látom, nem muszáj, a zsír nem tesz rossza a zsemlének, főleg, ha nem aznapi a péksütink. 
A zsemléket kibeleztem (azt még nem tudom, mit csinálok a kiszedett béllel :) ).
Sós, borsozott, fokhagymával dúsított olvasztott vajjal megkentem a zsemlék belsejét, majd beleszedtem az összesütött hozzávalókat. A tetejükbe ütöttem egy-egy tojást, amit sóztam, borsoztam, és megszórtam reszelt mozzarellával.

Az eredeti menetrend szerint 15 percig kell sütni letakarás nélkül a tepsibe sütőpapírra helyezett zsemléket, és utána alufóliával letakarva még további 15 percig. Mivel nem lettem kész időben az egész sütéssel addigra, mire ő munkába indult, az első 15 perc után kivettünk neki egyet. A tapasztalat az, hogy már akkor is ehetővé sült állapotban van, így aki pl a tojást kevésbé keményen szereti, ekkor már fogyaszthatja is a zsömlét.
A többit visszatettem a további 15 percre, és megsütöttem a recept szerint. 
Ilyen lett:

Habos kakaóval, tejszínhabos tejeskávéval isteni finom, laktató reggeli.

Amire érdemes lehet figyelni, hogy ne készítsünk túl nagy lyukat a zsemlébe, mert akkor elfogyasztásakor túlságosan tömény lehet a túl sok töltelék és kevés zsemle miatt. 
Ami még fontos lehet, hogy nem két perc elkészíteni, a hozzávalók feldarabolása is elég sokáig tart, így összesen nekem közel másfél órába telt "összedobni" a reggelit. Nem hétköznap reggelre való, illetve aki szeret sokáig aludni, annak ebéd lesz belőle :D