2023. március 28., kedd

Cserkeszőlő, Royal Hotel és Szabadulószoba

Az utóbbi időben már-már igyekszem sportot űzni abból, hogy olcsóbb, de jó lehetőségeket fedezek fel a szabadidő eltöltésében, legyen az kirándulás, utazás, éttermezés vagy bármi más. Így jutottunk el a születésnapunk alkalmából Sárvárra, egy fantasztikus helyre, ahol nagyon kiválóan is éreztük magunkat január végén, és még viszonylag szép időt is kifogtunk hozzá. Most egy újabb lehetőséget használtunk fel, egy olyan helyre utaztunk el, amit kevesen ismernek, vagy legalábbis ezt feltételezem a tapasztalatunk alapján. Cserkeszőlő. Vajon számotokra mit mond ez a név? Olvassátok el, nekünk mit hozott.

A fürdőhely

Cserkeszőlőt mi a fürdő miatt választottuk, vagyis az ehhez kapcsolódó szállásajánlat keltette fel az érdeklődésünket. De előbb egy kis történelmi-gazdasági háttér:

Már a középkorban is éltek errefelé, akkoriban főleg jászok és kunok. A 18. században kezdtek szólőültetvényeket telepíteni, majd a 20. századtól lett jelentős a szőlő- és gyümölcstermesztés a környéken. A településen a 2. világháború alatt, 1943-ban találtak termálvizet a szénhidrogén-kutatás során, és az ötvenes évek közepén épült ki erre a fürdőkultúra (ekkor építették meg a fürdőt). A fürdőt 1952-ben építették, és a település is ekkortájt lett önálló. A fürdőt 2010-ben felújították és kibővítették. A gyógyvíz 82°C-os, magas alkáli-klorid és hidrogén-karbonát tartalmú, mozgásszervi betegségekre kiváló hatású. (Forrás: Cserkeszőlő honlapja)

Érkezést követően a szállásunk elfoglalása után (erről majd később) első utunk rögtön a fürdőbe vezetett, ami kb. 200 méter séta után máris elénk tárult. Nem vagyunk rutinos fürdőbe járók, de ahol eddig megfordultunk, ott mindig valami nagy épület, sok autó fogadott bennünket. Itt egy kisebb épületegyüttest találtunk, néhány lézengő emberrel előtte és pár autóval a parkolóban. Belépés után - 16 óra után jelentős kedvezménnyel vehető igénybe az amúgy sem drága fürdő - egy kicsit tájékozódva a lehetőségekről, megtudtuk, hogy a csúszda külön karszalaggal vehető igénybe, amit nem a belépésnél, hanem majd a csúszdánál ad ránk a csúszdamester 😀 Aztán az is kiderült, hogy itt még egyszerű kulcsos szekrények és külön női és férfi öltözők vannak. Na puff neki, az én cuccom is a fiúkkal együtt a nagytáskában volt, rögtönöztünk így az öltöző előtt egy gyors performanszt, amikor is könyékig túrva a táskába igyekeztem előkaparni az alsóneműmet és a többi szükséges kellékemet 😂

A csúszdajegy az egyetlen darab csúszdához kellett 🙂 (van több is, de azok kültériek, és most még csak a beltér van nyitva). Szerencsére egy nagyobbacska csúszda ez, aminél a csúszás idejét méri és kijelzi egy automata, így ez egy darabig elegendő motivációnak és érdekességnek bizonyult a 9 éves számára. És van még egy sodró, amit minden egész órakor indítanak be (igaz, addig leállítják a csúszdázás lehetőségét). Aztán a szezon előtti időszakban gyerekekkel itt le is zárul az érdekességek köre, mert ugyan van még több medence, pl. Gyógyvizes csendes, sima gyógyvizes, sima meleg vizes, kiúszós kétféle is, aztán jakuzzi, meg szaunák (igaz, ehhez külön karszalagot kell venni), és a tanmedence is ott van, ami szerencsére nem annyira hideg, mint máshol, így nem fagy le az ember benne a melegvizek után 😀, de ez nem elég izgalmas egy gyereknek. A szaunákat most ki is hagytuk, mert a szálláson is van. És akkor jöjjön most néhány szó a szállásról.

A Royal Hotel

A szállásunkat “csomagban” foglaltuk, 2 éjszaka félpanzióval. Fontos az étkezés lehetősége 🙂 Megérkezéskor egy utca végében levő, nagyobbacska, erős színre festett épületet találtunk, ami belépve sokkal jobb képet mutatott, mint vártuk. Kedves, segítőkész recepciósok, tágas lobbi, asztalok, ülősarkok, bár, étterem. Ezeket láttuk rögtön. A szobánk családi háromágyas, a “ficakban” az első emeleten, ami azt jelenti, hogy nincs mellettünk egyik oldalon sem szomszéd szoba, csak felettünk (asszem három emelet van). Egy dupla ágy magas, ruganyos matracokkal, egy egyszemélyes ágy ugyanilyen felszereltséggel, nagy szekrény, éjjeliszekrények, asztal székkel, puffal és egy kádas fürdőszoba wc-vel. Nagyon korrekt, jó minőségű, tiszta és rendezett. Ja, még egy kis erkélyünk is van, csodálatos kilátással... a szomszéd ház tetejére 😀 A hotelnek van saját wellness részlege, ezt érkezés után rögtön meg is kukkantottuk. Jakuzzi, finn szauna, infraszauna alkotja, amikor benéztünk, épp tele volt a kissé szűk hely, így ki is jöttünk 🙂 (akkor még nem tudtuk, hogy ennél többre nem is lesz lehetőségünk, mert folyton teltház lesz benne).

A félpanziót a vacsorával kezdtük meg a fürdőből visszatérve. Én kicsi fenntartással érkeztem, mert még a foglaláskor megtanulmányozva a hotel honlapját, azt találtam, hogy kicsit pikírtnek mondható stílusban jelezték, hogy itt magyaros ételeket lehet fogyasztani, nincs semmilyen mentes étkezési lehetőség, és akinek ez nem tetszik, az így járt (nem szó szerint így fogalmaztak, de számomra ezt sugallta a szöveg). Ezzel a tudással érkeztünk az esti svédasztalos vacsorára. Az étterem rendkívül kulturált, szép, rendezett és tágas. Az ételek valóban magyarosak, viszont rendkívül finom minden. 4-5 féle választási lehetőség van, levesből háromféle. Ami nem jött be, az a bor. A száraz fehérbor például rettentően gyenge minőségűek tűnt, egyáltalán nem ízlett. Minden más kiváló. A pincérek udvariasak, gyorsak. Másnap a reggeli kapcsán ugyanezek a benyomásaink születtek, és második este a vacsora nem ugyanazt a kínálatot jelentette, ami kifejezetten pozitív dolog szerintem. Most is volt 4-5 féle opció, de eltérőek az előző estihez képest

Elvarázsolt dzsungel és 80 nap alatt a Föld körül

A korábbi kiruccanásunkkal ellentétben most nem állt mellettünk az időjárás. Bár azzal a szándékkal érkeztünk, hogy túlnyomórészt az időt a fürdőben töltjük, ezt a tervet keresztülhúzta egyrészt a 9 éves, akinek az egy darab csúszda az első délután után már nem jelentett elég erős felhívóerőt, gyerekeknek más meg nemigen volt a fürdőben. De legalább az időjárás is pocsékra fordult, az egy teljes napunkat, amit itt töltöttünk, a jéghideg, viharos szél és a zuhogó eső keretezte, így a szabadtéri időtöltésnek fájó szívvel búcsút mondtunk. A reggeli utáni egy órában a hely 100 km-es környékén sztem minden szóba jöhető látványosságot, múzeumot, és más programot felderítettem a neten. Végül a szabadulószoba lett a nyertes. Azok közül is - meglepő módon a környező városokban egész sok ilyen lehetőség van - a kecskeméti Hírös Exit Room volt a kiválasztott, ahol volt szabad időpont napközben is. Így kora délutánra ott kötöttünk ki, lelkesen és izgulva, mert amúgy még egyikünk sem volt soha szabadulószobában.

A helyről csak szuperlatívuszokban tudok írni. A tulajdonos, aki egyben a játék facilitátora is, és vele vagyunk végig rádiókapcsolatban a 80 perc alatt, rendkívül alapos, kedves és segítőkész, rugalmas volt. Az Elvarázsolt dzsungel szobában kezdhettünk meg szabadulószobás pályafutásunkat, ahol rettentő sok feladványt megfejtve, számzárakat feloldva, kígyók, pókok, madarak, buja növényzet között sikerült végül megtalálni a kiutat. Igaz, az időt kissé túlléptük, de azért még nem végletesen, így nem ragadtunk ott a dzsungelben 😅

A szabadulás művészete olyannyira megtetszett nekünk (de főleg a 9 évesnek), hogy másnap hazaindulás után ismét megálltunk Kecskeméten, és immár rutinos kezdőként a másik szobát, a 80 nap alatt a Föld körül-t is kipróbáltuk. Ez sokkal nehezebb volt, mégis a szintidőt már csak 9 perccel léptük túl. És mellesleg megállapíthattuk, hogy a gyerekek sokszor sokkal ügyesebbek, kreatívabbak egy-egy probléma megfejtésénél, mint mi felnőttek. Legalábbis a 9 éves mindenképp így volt 😍

Tanulságok

Mi arra jutottunk, hogy mindenképp érdemes akkor is többféle programlehetőséget felderíteni, ha amúgy azt képzeljük, hogy ezt már megtettük azzal, hogy egy csúszdás fürdőhelyet választottunk a kikapcsolódás színhelyéül 😂 Valamint ha tudjuk, hogy rossz idő lesz - mi tudtuk - akkor nem szabad első nap, amikor még jó idő van, ellőni az izgalmas programpontokat (jelen esetben a csúszdázást a fürdőben), hanem csalafintán gondolkodva először a jóidőben a környéket felderíteni, majd rossz időben nyomatni a csúszdázást a fürdőben 💪 Következő alkalommal tuti így járunk el 😁

De mindenkinek jó szívvel ajánlom Cserkeszőlőt is, a fürdőt is, és persze a Hírös Exit Room-ot is, hátha sikerül kiszabadulni 😉

+1: odaúton még először megálltunk Kecskeméten ebédelni, és mindenképp nagyon fontos leírnom, hogy isteni pizzát tudtunk enni egy szuper helyen, az Opera BuonGusto-ban, ami a város központjában levő olasz hely. 5 csillagos, próbáljátok ki ti is az ízletes vékonytésztájú pizzáikat!