2018. február 2., péntek

Szekszárdi csodák

Az utóbbi pár évben igyekszem a születésnapomat a szokásos hétköznapoktól eltérő módon és/vagy helyen tölteni. Idén nem volt erre sok lehetőségem, de mégis egy csodás helyen sikerült töltenem azt a hétvégét. A bűnös most is - mint mindig, haha :) - a Facebook, ahol egy posztban nagyon barátságos, kellemes, szép szálláshely képeit láttam meg. Oda akartam menni :)
Az Egyedi Nívós Szállások oldalra nemrégiben került fel a Fogadó a Patkolókovácshoz, ennek képei kerültek elém, amint kettőt fizet, egyet kap akciót hirdettek februárra. Arra a hónapra már nem is nagyon volt helyük, de én úgyis még januárban születtem, és arra a hétvégére volt szabad szoba. Nem nagyon érdekelt, hogy a szálláshely Szekszárdon van, gondoltam, hát akkor oda megyünk. Borvidék, biztos jó lesz.
Jó is lett. :) A két nap alatt megismertünk egy nagyon kedves, pozitív gondolkodású, aktív embert a szállás tulajdonosa személyében (aki vasárnap reggel bejárta a város boltjait is, hogy nekem laktózmentes reggelit tudjon biztosítani). Ők (a feleségével, akivel személyesen nem találkoztam, csak telefonon beszéltünk) alakították át a szekszárdi szőlőhegyen levő patkolókovács műhelyt, és pályázaton munkahelyteremtést is vállalva, készült el az a csodás kis ház, amiben 5 (6, a családi szoba két helyiségével) szoba, egy közös konyha, közös ebédlő van, skandináv vidéki hangulatú bútorokkal berendezve. Minden jó minőségű, esztétikus, és az említett bútorok a tulajdonosok saját asztalosüzemében készülnek, kézzel. Reggeli közben beszélgetve megtudtam, hogy mennyi mindennel foglalkozott eddig a tulajdonos, mindig a környezete érdekeit is szem előtt tartva; hogy mennyire elhanyagolt turizmus szempontjából Szekszárd, a lehetőségei ellenére, szemben például a hasonló adottságokkal rendelkező, de jobb elhelyezkedésű Dunakanyarral, egri borvidékkel szemben. Bár Szekszárd is csak másfél órára van Budapesttől autóval, mégis jóval kevesebb a vendégéjszakák száma, mint az említett vidékeken.






Pedig vannak klassz éttermek a városban, borospincék, borházak, kulturális lehetőségek, német színház, bakamúzeum stb. 
A várost hamar meg lehet nézni, szép főtér és néhány épület a belvárosban igazi látnivaló lehet. A múlt is jelen van, a szocreál épületek, átjárók a betonépületek alatt jó kontrasztot teremtenek. 

kilátás vasárnap reggel 8-kor a szobaablakból











A város felett szép panorámát nyújtó kilátó gyalog is 20 perc alatt elérhető a városközpontból, de autóval is megközelíthető. A kilátómű (vagy hogyan is hívják ezeket) számomra nagyon meglepő, fura alkotás, szőlőfürtöket és gabonakalászokat ábrázol, ami lentről még egy ronda rádióantenna rengetegnek látszik. :)





a szőlőfürtök és a búzakalászok


Szóval a város és a szálláshely együtt kiváló lehetőséget biztosított egy relaxáló, a gasztronómiai elemek élvezetére (kávézás, sütizés, evés és borozás) koncentráló, pihentető szülinapozásra. Örülök, hogy rátaláltam a Fogadóra, hogy eljöttem az országnak erre a nem méltó módon háttérbe szoruló részébe, megismertem lelkes, elkötelezett embereket, akitől sok érdekességet is megtudhattam Szekszárd jelenéről és jövőjéről, a modern, vállalkozó fiatalokról. Utóbbival kapcsolatban: a Fogadótól nem messze található az Ég és Föld (a házigazdánk ajánlotta, noha kvázi a vetélytársa), amit egy fiatal pár először magának alakított át egy présházból, majd lett 2-3 fő számára szolgáló kiváló, szokatlan, exkluzív házikó borpincével), ami következő célpontjaim listájára került üvegfalával, panorámaszobájával és borpincéjével, ahol romantikus vagy baráti borozáshoz való felszerelés áll rendelkezésre. 




Nézzétek meg mindkét helyet, és menjetek ti is, nagyon megéri!